torsdag 22. desember 2016

En skremmende opplevelse


Sov urolig og var våken flere ganger i løpet av natten, litt usikker på hva som var årsaken, men slik er det noen ganger. Men det som skulle skje senere var en skremmende opplevelse.

Jeg våkner plutselig og får en fornemmelse av at noen holder meg nede i sengen, jeg greier ikke å røre armer eller ben og kjenner et trykk på brystkassen akkurat som om noen trykker meg ned.
Det er tungt å puste og jeg kjenner jeg blir litt stresset.

Jeg greier merkelig nok å snu hodet til siden og da får jeg se en gammel dame som sitter tett inntil sengen min og ser på meg, jeg føles ganske våken og kan se henne ganske tydelig og noe av det første som slår meg er at hun ser ut som en heks, merkelig at det er noe av de første tankene man tenker når det sitter en vilt fremmed gammel dame ved sengen min mitt på natten, men slik var det.

Hun stirrer rett på meg og har liksom et blikk som sier du kommer deg ikke løs fra meg.
Dette har jeg aldri opplevd før og kjenner at panikken sprer seg, jeg makter ikke å røre kroppen, den kjennes blytung og jeg prøver desperat å løfte armen for å slå vekk kvinnen, men det er helt umulig.

Jeg greier å kaste hodet andre veien i et forsøk på å få kroppen til å bevege seg til andre siden, og i det jeg snur hodet kan jeg kjenne akkurat som om kvinnen skraper meg i hodebunnen med en kraftig negl. Hva er det som er i ferd med å skje nå tenker jeg?

Med ett så kjenner jeg at presset forsvinner fra kroppen og at jeg kan bevege armene igjen, akkurat nå kjenner jeg at frykten er i ferd med å snu seg til sinne og jeg langer ut en arm mot der jeg så kvinnen, men hun er borte.

Så skjønner jeg hva som skjedd, jeg har opplevd dette noen ganger før, men ikke så skremmende som  denne gangen, det at jeg kunne se en dame klart og tydelig ved siden av meg.
Noen ganger før har jeg hatt den fornemmelsen at jeg blir holdt fast og ikke kan bevege meg, akkurat som det er noen til stede som holder meg.

Det jeg ble utsatt for kalles søvnparalyse  og kan som dere skjønner virke veldig skremmende for de som blir rammet, men det er helt naturlig og helt ufarlig.
Klikk på linken for å lese mer.

Flere som har opplevd lignende her

Bilderesultat for sleep paralysis

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hvorfor er det slik?

Logisk tenkning hva er det? I følge Wikipedia så er  Logikk  læren om lovene og reglene som gjør tenkningen, resonneringen og argumentasjon...